zaterdag 1 september 2012
een-wereld-zonder-hemel---veronica-rossi-big

 

Wat een ontzettend gaaf verhaal! Van kaft tot kaft is dit boek spectaculair. Wel deed het boek me een beetje denken aan the Matrix. Het gaat namelijk over een meisje dat opgroeit in een overkoepelde stad waar mensen het grootste deel van hun leven doorbrengen in een virtuele wereld, met als grote verschil dat de inwonende van Reverie daar wel van op de hoogte zijn. Aria krijgt de schuld van een brand waar ze niet verantwoordelijk voor was en wordt uit Reverie gezegd. Maar daar laat ze het niet bij zitten. En zo begint een indrukwekkende queeste om haar onschuld te bewijzen.

Het tempo van het verhaal vond ik erg prettig. De manier waarop het verhaal met een nogal heftige gebeurtenis opent zorgt ervoor dat je meteen in het verhaal zit, maar alle spanning en actie wordt erg goed afgewisseld met momenten van rust en goede dialogen.

Wat me opviel aan dit verhaal was dat in ieder hoofdstuk werd aangekondigd vanuit wiens perspectief de gebeurtenissen werden omschreven. Dit wisselde namelijk tussen Aria en Perry. Persoonlijk vond ik dat nogal onnodig omdat alles werd verteld vanuit het oogpunt van een (bijna) alwetende verteller. Dus voor mij als lezer voegde de naam boven ieder hoofdstuk niet echt iets toe.

Nog iets wat ik erg leuk was vond ik dat de schrijfster niet púúr een dystopische roman heeft gemaakt van dit boek, maar ook flirt met aspecten van sci-fi en fantasie. Mijn drie favoriete categorieën, together at last!

De twee hoofdpersonen uit het boek: Aria en Perry, vond ik echt ge-wel-dig! Ze begonnen vrij eenvoudig, een misschien zelfs een beetje oppervlakkig, maar ze groeien allebei zo vel tijdens hun reis.

Ik moet er even bij vermelden dat ik de reis op zich niet super bijzonder vond. Er waren een aantal erg leuke en zenuwslopende momenten, begrijp me niet verkeerd. Maar het was een klein beetje voorspelbaar. Wat de verhaal van hun gezamenlijke reis zo mooi maakte was de groei die allebei de personages doormaken dankzij de ander.

Ik houd er echt van om te lezen hoe twee mensen die elkaar niet kunnen luchten of zien als ze elkaar voor het eerst ontmoeten, naar elkaar toe groeien. *Zucht*

Het boek eindigt trouwens wel op een manier die je gruwelijk nieuwsgierig maakt naar het volgende deel. Dus ben je ongeduldig van aard, consider yourself warned!


1 reacties:

Unknown zei

Klinkt goed!

AKO Chicklit Image Banner 728 x 90

❤ Over Craving Pages...


Welkom op Craving Pages, een blog die geheel in het teken staat van mijn passie voor Young Adult fiction en chicklit. Hier vind je reviews, een YA-bookshop, tips voor boekenliefhebbers en nog veel meer waar het hartje van een boekenworm ongetwijfeld sneller van zal gaan kloppen.


Wil je als eerste op de hoogte zijn van de laatste nieuwtjes en updates betreffende Craving Pages? Dan kun je mijn blog op de volgende plekken volgen…

Follow on Bloglovin

❤ Winactie

Read the Printed Word!

❤ Winactie

❤ Recente reviews

2012 Reading Challenge

2012 Reading Challenge
Joany has read 25 books toward her goal of 50 books.
hide

❤ Ratings

❤ Ratings