zondag 2 september 2012
de-statistische-waarschijnlijkheid-van-liefde-op-het-eerste-gezicht---jennifer-smith

 

Wat een lief, hartverwarmend boek is De Statistische Waarschijnlijkheid van Liefde op het Eerste Gezicht toch! Het las werkelijk weg alsof ik naar een goede meidenfilm aan het kijken was in plaats van dat ik een boek las. Het verhaal gaat over een jongen en een meisje die elkaar ontmoeten op een vliegveld (meet-cute). Tot hun verbazing en genoegen zitten ze ook nog eens naast elkaar in het vliegtuig. Tijdens een lange vlucht slaat de vonk over tussen het tweetal, maar jammer genoeg verliezen ze elkaar uit het oog op de plaats van bestemming.

De personages uit dit boek hadden mijn hart al veroverd vanaf hun eerste ontmoeting. Hadley is een meisje van zeventien waar ik denk dat veel meiden zich mee kunnen identificeren. Ze komt uit een gebroken gezin, en staat op het punt haar vaders bruiloft bij te wonen, terwijl ze eigenlijk nog steeds heel erg boos op hem is vanwege de scheiding. Daarom is ze in het begin van het boek nogal nors en koppig, maar Oliver helpt haar dingen in een ander perspectief te zien.

Persoonlijk geloof ik niet zo in liefde op het eerste gezicht, en ik was dan ook behoorlijk benieuwd of de schrijfster me kon overtuigen van een romance die opbloeit in minder dan vierentwintig uur. Maar dankzij de goede dialogen, een paar goedgeplaatste flashbacks van Hadley en nog en aantal andere verrassende en interessante gebeurtenissen vond ik het erg gemakkelijk om me over te geven aan het verhaal.

De dialogen tussen Oliver en Hadley deden me een beetje denken aan Rory en Logan (kennen jullie die nog?) van Gilmore Girls. Beiden flirten ze er lustig op los tijdens de vlucht en ik heb dan ook regelmatig gegiecheld tijdens het lezen omdat het een beetje voelde alsof ik zelf ook in het vliegtuig zat en hen af aan het luisteren was. Maar denk niet dat dit boek niets meer is dan Suger and Spice and Everything Nice, want het boek bevat ook aardig wat drama.

Zoals de moeizame relatie tussen Hadley en haar vader sinds die haar moeder verliet en Amerika verruilde voor Engeland, sterfgevallen en een pregnancy scare. Knap hoe de schrijfster dit allemaal in vierentwintig uur heeft weten te krijgen zonder dat het verhaal onrustig en over de top aanvoelt.

Ik vond het een heel natuurlijk, fijn boek en een leuk boek om te lezen. Zelfs meiden die normaal niet van lezen houden, maar wel van een goede meidenfilm, zou ik dit boek aanbevelen.

Welk boek liet jou achter met een feel-good gevoel?


1 reacties:

Unknown zei

Liefdeskunsten van Sarah Allen was voor mij echt een boek waar ik nog dagen van heb nagenoten en wat me echt met een warm gevoel heeft achtergelaten!

AKO Chicklit Image Banner 728 x 90

❤ Over Craving Pages...


Welkom op Craving Pages, een blog die geheel in het teken staat van mijn passie voor Young Adult fiction en chicklit. Hier vind je reviews, een YA-bookshop, tips voor boekenliefhebbers en nog veel meer waar het hartje van een boekenworm ongetwijfeld sneller van zal gaan kloppen.


Wil je als eerste op de hoogte zijn van de laatste nieuwtjes en updates betreffende Craving Pages? Dan kun je mijn blog op de volgende plekken volgen…

Follow on Bloglovin

❤ Winactie

Read the Printed Word!

❤ Winactie

❤ Recente reviews

2012 Reading Challenge

2012 Reading Challenge
Joany has read 25 books toward her goal of 50 books.
hide

❤ Ratings

❤ Ratings