woensdag 29 augustus 2012
evermore---alyson-noel-big

Evermore is een boek waar ik als liefhebber van paranormal YA boeken erg naar uit keek. En ook de samenvatting op de achterkant van het boek klonk behoorlijk veelbelovend. Maar jammer genoeg kon het boek me toch niet echt boeien.

Ik kon niet echt in de ‘flow’ van het boek komen omdat het verhaal wordt verteld op verschillende snelheden. Zo ontwikkeld het verhaal zich behoorlijk langzaam, en is hoofdpersoon Ever behoorlijk traag van begrip. Ik denk dat iedereen die dit boek leest al snel doorheeft wat er aan de hand is met Damen, maar bij Ever gaat er pas heel laat in het boek een lampje branden. De romance tussen Ever en Damen gaat dan weer wel erg snel. Er is zelfs sprake van, dare I say it… insta-love. En persoonlijk ben ik daar niet zo’n liefhebber van.

Het verhaal wordt verteld vanuit het perspectief van Ever, maar persoonlijk denk ik dat dit boek leuker was geweest wanneer het werd verteld door een alwetende verteller. Want doordat je alles alleen door Ever’s ogen kunt zien, mis je een aantal belangrijke scènes die het boek voor mijn gevoel een stuk spannender hadden kunnen maken. Ik zou graag wat meer hebben gelezen over Damen en Haven wanneer Ever niet in de buurt is.

De belangrijkste reden waarom het boek me niet zo aanspreekt is denk ik toch wel de ‘villain’. De reden die de schrijfster heeft gecreërd voor de haat van de villain voor Ever, vond ik zacht gezegd vrouw onvriendelijk.

Al met al, vond was dit boek voor mij een beetje té Laguna Beach met een paranormaal randje en ik twijfel dan ook of ik de volgende delen nog wil lezen. Als ik besluit deel twee toch nog te gaan lezen dan is dat vooral omdat ik erg graag wil weten hoe het Evers zusje Riley vergaat.

Heb jij ook een boek wat je minder leuk vond terwijl het overal om je heen wordt gehyped?

0 reacties:

AKO Chicklit Image Banner 728 x 90

❤ Over Craving Pages...


Welkom op Craving Pages, een blog die geheel in het teken staat van mijn passie voor Young Adult fiction en chicklit. Hier vind je reviews, een YA-bookshop, tips voor boekenliefhebbers en nog veel meer waar het hartje van een boekenworm ongetwijfeld sneller van zal gaan kloppen.


Wil je als eerste op de hoogte zijn van de laatste nieuwtjes en updates betreffende Craving Pages? Dan kun je mijn blog op de volgende plekken volgen…

Follow on Bloglovin

❤ Winactie

Read the Printed Word!

❤ Winactie

❤ Recente reviews

2012 Reading Challenge

2012 Reading Challenge
Joany has read 25 books toward her goal of 50 books.
hide

❤ Ratings

❤ Ratings