donderdag 2 augustus 2012

robijnrood---kerstin-gier

 

Ik denk dat iedereen wel eens heeft gefantaseerd over hoe zijn of haar leven eruit zou hebben gezien als je in een andere tijd zou zijn geboren. Zo heb ik ook regelmatig gedroomd over hoe het zou zijn om in het Victoriaanse tijdperk theekransjes en feesten bij te wonen en van die schitterende jurken te dragen.

Ik kocht dit boek om de mooie kaft. There I said it! Ik ben oppervlakkig genoeg om een boek te kopen puur vanwege zijn mooie kaft. Niet dat ik ook maar een seconde spijt heb gehad van mijn beslissing om dit boek te kopen hoor. Sterker nog, daags nadat ik deel één uithad, sprintte ik zowat naar de winkel om delen 2 en 3 ook te bemachtigen want dit is een serie die maakt dat je door wilt lezen!

Het verhaal gaat over een meisje van 16 die eigenlijk haar hele leven al in de schaduw staat van haar nichtje Charlotte. Naast haar nichtje voelt ze zich vaak gewoontjes en minderwaardig, ondanks het feit dat Gwen zo haar eigen talenten heeft. Ik vond de opmerkingen die Gwen achter de rug van haar nichtje om maakte echt heerlijk venijnig. Hun concurrentie werd echt zo leuk beschreven dat het bijna mijn favoriete aspect van het boek was.

Het boek leest een beetje als een puzzel. Wanneer je een boek leest waarin de hoofdpersonen van hot naar her door diverse tijdperken springen is het belangrijk dat alles op het einde goed in elkaar past. Aangezien dat Robijnrood nog maar het eerste deel in de serie is, laat het boek je met een heleboel onbeantwoorde vragen achter wat mij persoonlijk echt giga-nieuwsgierig maakte. Pas in Smaragdgroen, het derde en laatste deel van de serie vallen de puzzelstukjes op zijn plek.

Altijd als ik een boek lees of een film kijk over tijdreizen dan verdeel ik deze in twee categorieën. Geloofwaardige verhalen en verhalen waar je met een rubberen satéprikker nog allerlei gaten in kunt prikken. Robijnrood viel wat mij betreft in de eerste categorie. Omdat je vanaf het begin van het boek te maken hebt met een familie waarin het tijdreizigersgen voorkomt, helpt het jou als lezer om het tijdreizen als iets heel normaals te zien. Dat vond ik erg knap van de schrijfster.

Verder heeft het verhaal veel scènes waar menig meisje van zal snoepen. Denk aan chique kostuums en weelderige jurken. Maar er zijn nog veel meer dingen die dit boek de moeite waard maken. De luchtige schrijfstijl, en het ene mysterie na het andere… om nog maar niet te spreken van de spanning en de humor! Kortom, een echte aanrader!

Wist je trouwens dat er al serieuze plannen bestaan om deze boeken te verfilmen? Weliswaar in het Duits (hoogstwaarschijnlijk) maar dat mag de pret niet drukken. Ik kan niet wachten om deze leuke personages op het witte doek te bewonderen.

Waar Wanneer zou jij naar toe gaan als je door de tijd kon reizen?

5 reacties:

Unknown zei

Haha! Ik ben toch niet alleen als ik boeken kopen enkel en alleen omwille van de kaft! Ik zou graag eens terug gaan naar de 'roaring twenties'! De muziek, de mode, de gentlemen, ...

Unknown zei

Haha, blij dat jij dat ook wel eens doet. Ik zou me haast schuldig voelen dat ik een boek op zijn kaft beoordeel :)

Unknown zei

Klinkt heel leuk, deze boeken wil ik ook wel lezen!

Unknown zei

Ik ben hem nu aan het lezen en ik ben VERSLAAFD!!! Ik moet lezen NU! Haha, echt een geweldig boek.

Unknown zei

ik had saffierblauw gereserveerd, kreeg ik vandaag een mailtje dat-ie is aangekomen, IS DE BIEB NIET OPEN grr.... maar er komt een film :) Gideon heeft daar een ongelooflijk lelijke pruik op maar goed :P
helaas komt hij pas over een half jaar ofzo... :( maar... hij komt!!!! :-) en er is vast wel een nederlandse vertaling van.... hoop ik..... ;)

AKO Chicklit Image Banner 728 x 90

❤ Over Craving Pages...


Welkom op Craving Pages, een blog die geheel in het teken staat van mijn passie voor Young Adult fiction en chicklit. Hier vind je reviews, een YA-bookshop, tips voor boekenliefhebbers en nog veel meer waar het hartje van een boekenworm ongetwijfeld sneller van zal gaan kloppen.


Wil je als eerste op de hoogte zijn van de laatste nieuwtjes en updates betreffende Craving Pages? Dan kun je mijn blog op de volgende plekken volgen…

Follow on Bloglovin

❤ Winactie

Read the Printed Word!

❤ Winactie

❤ Recente reviews

2012 Reading Challenge

2012 Reading Challenge
Joany has read 25 books toward her goal of 50 books.
hide

❤ Ratings

❤ Ratings