zaterdag 18 augustus 2012

stad-van-beenderen---cassandra-clare-big

 

Ik ben diep, maar dan ook diep onder de indruk van Stad van Beenderen, het eerste boek uit de Kronieken van de Onderwereld trilogie. Niet alleen omdat het zo’n action-packed verhaal is of omdat het zo fantasierijk is of zelfs vanwege het plot… maar vanwege de personages!

Het was wel een verhaal waar ik vooral in het begin moeilijk in kon komen. Alles gebeurde een beetje té snel naar mijn mening en door de actie gingen een aantal mooie dialogen verloren voor mijn gevoel. Om die reden was het in het begin wat lastig om je in te leven in de personages. Maar gelukkig komt daar verandering in naarmate het verhaal vordert.

Clary is een leuk personage waar veel meiden zich denk ik mee kunnen identificeren, in het begin van het verhaal althans. Ze is creatief, vind zichzelf niet heel erg bijzonder en deelt lief en leed met haar beste vriend Simon. Ook is Clary behoorlijk blind voor het feit dat Simon hoteldebotel is op haar. Iets wat er behoorlijk dik bovenop licht. Driehoeksverhoudingen blijken nu eenmaal onmisbaar te zijn in YA fictie tegenwoordig.

Na de verdwijning van haar moeder maakt Clary’s karakter een behoorlijke omslag, maar niet op een ongeloofwaardige manier. Ze veranderd in een strijdlustige jager die alles op alles wil zetten om haar moeder veilig thuis te krijgen.

Wat ik erg leuk vond aan dit boek was de samenwerking. In plaats van dat de held en heldin alleen de grote boze schurk te lijf gaat. Krijgt en accepteert Clary de hulp van de andere schaduwjagers. Iets wat me een beetje deed denken aan de Scooby gang uit Buffy the Vampire Slayer. Om die reden krijgen de personages rondom Clary en Jace veel meer diepgang dan bij menig ander boek.

Dit boek, hoewel het samenhing van spannende plotwendingen en verassingen, heeft wel een vrij voorspelbaar einde als je het mij vraagt. Okay, de gehate plottwist (en de reden waarom ik het boek geen 4 sterren heb gegeven) rondom Jace zag ik niet aankomen. Maar ik had wel al een goed idee over de schurk van het verhaal.

Goed nieuws trouwens; Dit gave boek kun je nu reserveren voor een luttele 5 Euro bij bol.com!


2 reacties:

Unknown zei

Klinkt goed!

Unknown zei

Klinkt wel goed, al is het genre niet echt mijn ding.

AKO Chicklit Image Banner 728 x 90

❤ Over Craving Pages...


Welkom op Craving Pages, een blog die geheel in het teken staat van mijn passie voor Young Adult fiction en chicklit. Hier vind je reviews, een YA-bookshop, tips voor boekenliefhebbers en nog veel meer waar het hartje van een boekenworm ongetwijfeld sneller van zal gaan kloppen.


Wil je als eerste op de hoogte zijn van de laatste nieuwtjes en updates betreffende Craving Pages? Dan kun je mijn blog op de volgende plekken volgen…

Follow on Bloglovin

❤ Winactie

Read the Printed Word!

❤ Winactie

❤ Recente reviews

2012 Reading Challenge

2012 Reading Challenge
Joany has read 25 books toward her goal of 50 books.
hide

❤ Ratings

❤ Ratings