donderdag 2 augustus 2012
forgive-my-fins---tera-lynn-childs-big


Een boek over zeemeerminnen leek me een aangename afwisseling van boeken over elfen, vampiers, weerwolven en heksen en ik was dan ook erg enthousiast om dit boek te kunnen lezen. Sinds ik een klein meisje was ben ik al geïnteresseerd in verhalen over zeemeerminnen. Mijn eerste videoband was die van Disney’s: de Kleine Zeemeermin. En daarna keek ik verder naar H2O Just Add Water, Splash en Aquamarine. Om te zeggen dat ik zeemeerminnen leuk vind is zowat de understatement van de eeuw.

Maar jammer genoeg stelde dit verhaal me een beetje teleur. Voor mijn gevoel ging het verhaal veel te snel. Je sprong namelijk zo een week verder, en in een verhaal dat draait om een belangrijke deadline vind ik het leuk als de spanning (red ze het op tijd, of red ze het niet?) goed opgebouwd wordt. Daarin schoot het verhaal naar mijn mening een beetje te kort. Maar ondanks dat het verhaal zo snel ging, vond ik het wel verschrikkelijk lang duren voordat Lily iets over Quince ontdekte, wat je als lezer zo’n beetje vanaf de eerste vijf pagina’s al begrijpt.

De personages vond ik overigens wel ontzettend leuk. Ik hield van de verlegen, timide Lily die me erg deed denken aan mezelf in mijn middelbare school perioden…met uitzondering van de vissenstaart dan hè. Haar blinde liefde voor Brody is zo leuk beschreven en ik weet zeker dat héél veel meisjes zich daarin herkennen. Quince vond ik ook een ontzettend leuk personage, van het ‘meisjes-plagen-kusjes-vragen’-type wat altijd een grijns op mijn gezicht weet te toveren.

Dit boek leest erg vlot en daarom heb je het eigenlijk uit voordat je het goed en wel in de gaten hebt. Geen must-read, maar wel erg leuk voor tussendoor.

Heb jij wel eens een boek over zeemeerminnen gelezen? En over welke bovennatuurlijke wezens lees je het liefst?

*Dit boek is alleen beschikbaar in het Engels*

3 reacties:

Unknown zei

Dit MOET ik lezen! Ik ben gek op zeemeerminnen, al van kleins af aan. Ik voeg het meteen toe aan m'n wishlist.

Unknown zei

Oh, ik klikte net op de link naar Bol en het is blijkbaar in het Engels? Weet je of het ook in het Nederlands beschikbaar is? Mijn Engels is namelijk niet al te best...

Unknown zei

Vreemd genoeg is deze nog niet vertaald naar het Nederlands. Maar het is pas wel opnieuw uitgegeven in het Engels omdat het zo populair was, wellicht in de toekomst.

AKO Chicklit Image Banner 728 x 90

❤ Over Craving Pages...


Welkom op Craving Pages, een blog die geheel in het teken staat van mijn passie voor Young Adult fiction en chicklit. Hier vind je reviews, een YA-bookshop, tips voor boekenliefhebbers en nog veel meer waar het hartje van een boekenworm ongetwijfeld sneller van zal gaan kloppen.


Wil je als eerste op de hoogte zijn van de laatste nieuwtjes en updates betreffende Craving Pages? Dan kun je mijn blog op de volgende plekken volgen…

Follow on Bloglovin

❤ Winactie

Read the Printed Word!

❤ Winactie

❤ Recente reviews

2012 Reading Challenge

2012 Reading Challenge
Joany has read 25 books toward her goal of 50 books.
hide

❤ Ratings

❤ Ratings