dinsdag 7 augustus 2012
starters---lissa-price-big

 

Starters is een boek waar ik al vrij lang erg nieuwsgierig naar was. Het hing voor mijn gevoel ook een beetje een ‘mysterieuze’ gloed omheen. Ik had namelijk na het lezen en horen van diverse reviews nog steeds niet echt een helder beeld van waar het boek over gaat. Ik denk dat het ook komt omdat het een boek is dat zo boordevol actie zit dat je je voordat je er erg in hebt enkele spoilers laat ontglippen.

De hoofdpersoon Callie is een meisje dat opgroeit in het Amerika van de toekomst na een verschrikkelijke oorlog. Door een verschrikkelijke gebeurtenis hebben alleen kinderen en bejaarden de oorlog overleefd. De Starters in de bloei van hun leven en de Enders; die door moderne technologie met gemak 200 jaar kunnen worden.

De wereld waarin het verhaal zich afspeelt is zo bizar dat ik best veel moeite had om me in het begin in te leven in het verhaal. Naar mijn mening zaten er ook behoorlijk wat gaten in de opzet van de wereld, waar ik mezelf vooral in het begin van het boek moeilijk overheen kon zetten. Toen het verhaal echter goed op gang kwam, stoorde het me eigenlijk steeds minder en uiteindelijk merkte ik het niet eens meer omdat ik té verwikkeld was in het verhaal.

Wat me meteen opviel aan het boek was dat de schrijfster geen enkele verwijzing maakt naar het uiterlijk van de hoofdpersonen. Dit vond ik erg origineel. Hierdoor kun je als lezer je fantasie dus helemaal loslaten, en het maakt het ook gemakkelijker om jezelf helemaal in te leven in de personages. Ik heb nog maar weinig YA boeken gelezen waarin hoofdpersonen op deze manier worden geschreven i.p.v. beschreven en ik vond het persoonlijk erg verfrissend.

De persoonlijkheid van de hoofdpersoon wordt wel erg goed geschreven. Omdat Callie in het begin van het verhaal al wordt beschreven als een surviver is haar transformatie tot heldin erg geloofwaardig. Dat kan ik erg waarderen aangezien ik me nog wel eens kan storen wanneer een timide tutje zich opeens als een moderne Xena; Warrior Princess ontwikkeld. Niet in dit verhaal dus.

Ik vond het een erg leuk boek, maar je moet niet te veel stil staan bij de wereld waarin het zich afspeelt.

*Reserveer nu alvast jouw exemplaar op Bol.com, beschikbaar vanaf 15-08-2012*

0 reacties:

AKO Chicklit Image Banner 728 x 90

❤ Over Craving Pages...


Welkom op Craving Pages, een blog die geheel in het teken staat van mijn passie voor Young Adult fiction en chicklit. Hier vind je reviews, een YA-bookshop, tips voor boekenliefhebbers en nog veel meer waar het hartje van een boekenworm ongetwijfeld sneller van zal gaan kloppen.


Wil je als eerste op de hoogte zijn van de laatste nieuwtjes en updates betreffende Craving Pages? Dan kun je mijn blog op de volgende plekken volgen…

Follow on Bloglovin

❤ Winactie

Read the Printed Word!

❤ Winactie

❤ Recente reviews

2012 Reading Challenge

2012 Reading Challenge
Joany has read 25 books toward her goal of 50 books.
hide

❤ Ratings

❤ Ratings