maandag 20 augustus 2012
the-selection---kiera-cass-big

 

Ken je dat gevoel van wanhoop wat bij je achterblijft wanneer een boek waar je kilometers diep in zit plotseling tot een abrupt einde komt? Ik heb echt een haat liefde verhouding met dat gevoel, want hoewel het van de ene kant een prettig vooruitzicht is dat je geliefde personages nog meerdere avonturen in het verschiet hebben… is de nieuwsgierigheid echt KILLER!

The Selection van Kiera Cass laat me ook met zo’n gevoel achter. Ik begon in het boek onzeker over of het wel echt iets voor mij was. In zijn essentie is het eigenlijk een soort ‘the Bachelor’ in een fris nieuw dystopisch jasje en ik moet zeggen dat ik niet bepaald fan ben van reality tv. Toch wist dit boek me aangenaam te verassen. Het is een erg meeslepend verhaal dat in het begin weliswaar traag op gang komt, maar wanneer de ‘Selection’ dan eindelijk begint wordt je echt opgeslokt door het verhaal.

Ten eerste is het natuurlijk eens iets totaal anders dan dat we gewend zijn van andere dystopische romans. Veel minder moord en doodslag à la de Hongerspelen, Inwijding of Starters… maar juist romantiek, mooie jurken en een knappe prins. En dan ook nog een cover waarvan je innerlijke prinsesje letterlijk een gat in de lucht zal springen.

Het verhaal draait om America die samen met 34 andere meisjes wordt geselecteerd om mee te doen aan de Selection. Zoals ik al zei is dat een soort ‘the Bachelor’ waarbij een heuse prins één van de dames zal kiezen om zijn prinses te worden. America heeft echter weinig zin om mee te doen omdat ze hoteldebotel is op Aspen die haar hart heeft gebroken.

The Selection draait om de love triangle die ontstaat tussen America, Aspen en prins Maxon. Hoewel ik me wist te verzetten om een voorkeur te hebben bij de Twilight boeken, is het vrijwel onmogelijk om niet te juichen voor Aspen of prins Maxon. Hun personages verschillen zo veel van elkaar dat je al snel ontdekt wie van de twee je favoriet is.

De manier waarop America worstelt met haar liefde voor Aspen en zich met klem verzet tegen haar groeiende gevoelens voor prins Maxon wordt zo geweldig beschreven! Het boek zit dan ook vol romantische momenten.

America vond ik een erg leuk personage en de moeite die het haar kost om haar gevoelens op een rijtje te zetten maakt haar erg geloofwaardig en zorgt ervoor dat je je gemakkelijk in kunt leven in haar karakter. Prins Maxon is echt dreamy! Hij is eerlijk en knap, sterk… eigenlijk too good to be true en dat maakt hem wel wat minder realistisch maar niet minder loveable. Ik ben stiekem behoorlijk bereid om dat soort persoonlijkheidsfoutjes te vergeven bij een mannelijk personage als hij dan minstens verschrikkelijk romantisch is. En dat is Maxon absoluut!

Aspen vond ik echt een verschrikkelijk personage. En naar mijn mening is hij absoluut niet goed genoeg voor America. Hij heeft op zich weinig foutjes. Hij zorgt goed voor zijn familie, werkt hard, is al net zo knap als prins Maxon… maar één seksistische opmerking aan het begin van het verhaal verpestte hem echt voor mij.

Ik vond dit een heerlijk boek en baal dan ook als een stekker dat het tweede deel nog op zich laat wachten. Jammer genoeg is het boek ook nog niet verkrijgbaar in het Nederlands. Hopelijk komt daar snel verandering in!

 

***Dit boek is alleen in het Engels beschikbaar***

3 reacties:

Unknown zei

Hopelijk komt het snel in het Nederlands, want dan wil ik dit boek zeker lezen!

Unknown zei

Klinkt leuk! Alleen,,, weer een boek over 1 meisje en 2 jongens.

Unknown zei

Dat dan weer wel, maar toch is het in dit boek heel anders verwerkt voor mijn gevoel. Normaal gesproken is dat namelijk iets waar ik me ook aan stoor zo'n liefdesdriehoek, maar in dit verhaal werd het zo origineel vormgegeven dat ik het toch leuk vond.

AKO Chicklit Image Banner 728 x 90

❤ Over Craving Pages...


Welkom op Craving Pages, een blog die geheel in het teken staat van mijn passie voor Young Adult fiction en chicklit. Hier vind je reviews, een YA-bookshop, tips voor boekenliefhebbers en nog veel meer waar het hartje van een boekenworm ongetwijfeld sneller van zal gaan kloppen.


Wil je als eerste op de hoogte zijn van de laatste nieuwtjes en updates betreffende Craving Pages? Dan kun je mijn blog op de volgende plekken volgen…

Follow on Bloglovin

❤ Winactie

Read the Printed Word!

❤ Winactie

❤ Recente reviews

2012 Reading Challenge

2012 Reading Challenge
Joany has read 25 books toward her goal of 50 books.
hide

❤ Ratings

❤ Ratings