woensdag 22 augustus 2012

the-goddess-test-aimee-carter-big

 

De Goddess Test was een heerlijk verfrissend boek. Voor de verandering eens geen weerwolven, vampiers of engelen… maar een modern sprookje met Griekse Goden. Ik vond het een bijzonder origineel concept en had dan ook erg veel zin om dit boek te gaan lezen.

Hoofdpersoon Kate krijgt de kans van haar leven als een knappe vreemdeling genaamd Henry aanbied om haar moeder, die op sterven ligt, lang genoeg in leven te houden tot Kate klaar is om afscheid van haar te nemen. Maar hij heeft wel een hoge prijs. Henry is namelijk niemand minder dan Hades op zoek naar een passende vervanger voor zijn geliefde Persephone.

Kate is een leuk personage, zonder enige twijfel offert ze zichzelf op voor het geluk van de mensen waar ze van houd. Ik vond haar erg geloofwaardig en ze was een prettig personage om over te lezen. Van Henry/Hades was ik niet zo’n grote fan. Ik vond hem eerder een lulletje rozenwater dan een God. De romantiek tussen Henry en Kate was flauw en hun relatie ontwikkelde zich moeizaam. Het boek beschreef wel goed hoe Kate’s gevoelens voor Henry langzaam aan opbloeide, maar niet waarom! Echt ik kan met geen mogelijkheid bedenken wat Henry nou zo’n gewilde catch maakte. Ik hoop dan ook dat de volgende delen wat verder ingaan op de romance tussen Henry en Kate. En met name op de romantische kant van Henry.

De tests zelf zijn behoorlijk vaag. Dus verwacht geen kant en klare opdrachten. Aan het einde van het verhaal wordt pas echt duidelijk wat de verschillende beproevingen geweest zijn.

Hoewel het verhaal vaak vaag, traag en dare I say it… bij vlagen saai was, maakte de verrassende plottwist aan het einde een heleboel goed. Zo had ik pas op het einde in de gaten wie de schurk in het verhaal was, en de grote ontknoping kwam ook als een grote schok.

Het schijnt dat de volgende delen in de serie meer vaart hebben en meer avontuur en actie, dus ik ben zeker van plan om ook die delen uit deze reeks te gaan lezen. Dit deel zou ik geen must-read noemen, maar eerder een leuk tussendoortje.

***Dit boek is alleen in het Engels beschikbaar*** 


0 reacties:

AKO Chicklit Image Banner 728 x 90

❤ Over Craving Pages...


Welkom op Craving Pages, een blog die geheel in het teken staat van mijn passie voor Young Adult fiction en chicklit. Hier vind je reviews, een YA-bookshop, tips voor boekenliefhebbers en nog veel meer waar het hartje van een boekenworm ongetwijfeld sneller van zal gaan kloppen.


Wil je als eerste op de hoogte zijn van de laatste nieuwtjes en updates betreffende Craving Pages? Dan kun je mijn blog op de volgende plekken volgen…

Follow on Bloglovin

❤ Winactie

Read the Printed Word!

❤ Winactie

❤ Recente reviews

2012 Reading Challenge

2012 Reading Challenge
Joany has read 25 books toward her goal of 50 books.
hide

❤ Ratings

❤ Ratings